SZEMÉLYES MÁRKAÉPÍTÉS

Személyes márkaépítés, 
a jövőbeli sikereid legfontosabb építő köve

A több milliót érő személyes márka kicsit olyan, mint a szörfözés. Kimondhatatlanul vágysz rá, hiszen elképesztően klassz dolognak tűnik, viszont az odáig tartó út számtalan buktatóval és nehézséggel van kikövezve.

Ebben a cikkben viszont mégis arra szeretnélek bíztatni, hogy még a mai nap kezdj hozzá. Minél hamarabb kezdesz ugyanis el tudatosan személyes márkát építeni, annál hamarabb érik majd be a munkád édes gyümölcse.

Milyen eszközökkel tudsz erős személyes márkát építeni?

A szakértői személyes márkaépítés egyik leghatásosabb fegyvere a könyv. A könyvírás a puszta profitszerzés lehetőségén túl ugyanis komoly potenciállal kecsegtet. Olyan hatásos, mintha egy gyémántból készült névjegyet nyújtanál át a potenciális ügyfélnek.

Szakértőként pozícionál és kapásból az iparágad legfelső polcára repít, zöld utat nyitva előtted nívós rendezvényekhez, médiumokhoz, és nagyértékű megrendelésekhez. Ahogy mondani szokás, mindenkiben ott van egy könyv.

Persze a személyes márkaépítésnek a könyvszerzésen túl is akadnak hatékony eszközei. Indíthatsz Youtube csatornát, építhetsz többezres követői bázist hírlevél feliratkozókból, de a közösségi média felületeken is felfuttathatod a neved. Nem kell hozzá más, mint rendíthetetlen kitartás és következetes tartalommegosztás.

 

A hangodra nemcsak rátalálni, de azt használni is rendkívül nehéz lehet

Talán számodra sem létezik félelmetesebb érzés annál, minthogy megnyomd a „közzététel” gombot az első nyilvános Youtube videód előtt. Már csak a gondolattól is tiszta libabőr leszel, hogy mit szólnak majd a volt munkatársak, a barátok vagy a szüleid?

Nézd, a mások véleményétől való félelem szörnyű béklyóként gátol meg a lehetőségeid kiaknázásában. Olyan, akár egy hatalmas gát, ami egyszerűen nem engedi kibontakoztatni a benned rejlő potenciált.

Nézd csak meg jobban magad körül a komoly sikereket elért embereket. Tudod mi a közös bennül? Nekik már sikerült leküzdeniük ezt a lélekromboló érzést. Szóval, akárhogy is tiltakozik ellene minden porcikád, kulcsfontosságú lesz megtenned azt a bizonyos első lépést.

El kell kezdened ahhoz, hogy fejlődni tudj

Ahogyan szörfözni sem tudsz megtanulni könyvből, úgy a személyes márkaépítés területén sem spórolhatod meg a kezdeti nehézségeket. „Your first videos are gonna be your worst videos” – mondja az angol frappánsan. Avagy az első próbálkozások lesznek a leggyengébbek.

De pont ez a lényeg, hiszen a legfontosabb cél a folyamatos fejlődés. Kiteszel egy blogbejegyzést, publikálsz egy videót vagy felveszel egy podcast epizódot heti vagy kétheti rendszerességgel, majd ezt ismétled hosszú hónapokon át.

A kulcs ugyanis a rendszeresség. Inkább produkálj tucatnyi közepes tartalmat ahelyett, minthogy feladd a személyes márkaépítéssel kapcsolatos erőfeszítéseid néhány próbálkozás után.

Csak idő kérdése ugyanis, és az egyik tartalmadat felkapja a közönség, több ezres látogatottsággal jutalmazva a befektetett munkád. Innentől kezdve pedig felgyorsulnak az események, valósággal szárnyakat növesztesz, a személyes márkád pedig korábban sosem tapasztalt magasságokba repíthet.

A jövőben még többet ér, ha magabiztosan kommunikálsz videón keresztül

A pandémia egyik velejárójaként hirtelen ráébredtünk, hogy a kapcsolattartás fizikai korlátait könnyedén áthidalhatjuk videón keresztül. Ha megtanulsz otthonosan mozogsz a kamera előtt, gyakorlatilag szupererőre tehetsz szert.

Nemcsak megszerezni, hanem fenntartani is képes leszel a figyelmet. El tudod érni, hogy az emberek kíváncsiak legyenek a mondandódra. Nem utolsó sorban valódi evangélistákra tehetsz szert, akik valósággal isszák a szavaid és a világ végére is követnének.

Mindegy lesz, hogy Youtube videón, Zoom meetingen vagy élő webinar keretei között kell hatnod a közönségre. Ugyanolyan természetes lesz beszélned a kamera előtt, mintha csak baráti társaságban mesélnél a tegnap este látott filmről.

Innentől kezdve pedig határ a csillagos ég. Akár az alkalmazotti lét vállalkozói formára történő cserélése a célod, akár a karrieredben szeretnél előrelépni, beton erős személyes márkával nyílegyenes lehet az utad felfelé.

Legfrissebb bejegyzések

Vállalkozás indítás képzés

MILYEN VÁLLALKOZÁST INDÍTSAK?

Sokan vannak azok, akik már régóta dédelgetik, hogy egyszer majd saját vállalkozásba kezdenek, de nem tudják, hogyan induljanak el, milyen vállalkozást érdemes indítani.

Személyes Márka

SZEMÉLYES-MÁRKA-ÉPÍTÉS

A személyes márkaépítés hatékony módszerei manapság, valamint a befektetett munkádért cserébe várható elképesztő jutalom

#HELLO HÉTFŐ

Minden hétfőn kapsz tőlem egy inspiráló levelet amiben összegyűjtöm neked a célkitűzéssel, vállalkozásindítással és utazással kapcsolatos leghasznosabb tippeket

#HELLO HÉTFŐ

Minden hétfőn kapsz tőlem egy inspiráló levelet amiben összegyűjtöm neked a célkitűzéssel, vállalkozásindítással és utazással kapcsolatos leghasznosabb tippeket