EZÉRT INDÍTS
YOUTUBE CSATORNÁT MOST!

Ebben a cikkben:

  • A YouTube a második legnagyobb keresőmotor
  • Én és a YouTube
  • YouTube-on töltött idő
  • YouTube = kék óceán
  • Tartalom többszörözés
  • Miért nehéz elindulni?

Kapcsolódó:

YouTube csatorna indítás

A YouTube az új TV


Ha az Instagram az új divatmagazin, a podcast az új rádió, akkor egyértelműen a YouTube az új tévé.

A YouTube-nak jelenleg közel 2 milliárd felhasználója van. Vagyis a Földön minden negyedik ember havonta legalább 1 videót megnéz a videómegosztó felületén.

Az első YouTube videót még 2005 áprilisában töltötte fel az egyik alapító, ami azóta a platformmal együtt hosszú utat járt már be. A Google másfél évvel az alapítás után, 2006 végén vette meg a YouTube-ot másfél milliárd dollárért. Ez a Google történetének második legnagyobb felvásárlása volt.

A platform fejlődése azóta is töretlen. A folyamatos fejlesztéseknek köszönhetően 2010 óta már 4k-ban is tudunk videót feltölteni, bár átlag felhasználóként jellemzően az alapértelmezett nézetben 1080p (full HD) fogyasztjuk a tartalmakat. Ez bőven elegendő a videók élvezetőségéhez, így ez a  fejlesztés talán nem is annyira szembetűnő. 

Ma percenként 500 órányi tartalom kerül feltöltésre, és több, mint 30 millió csatorna létezik ezen a platformon.  A felhasználók döntő többsége tanulásra, szórakozásra vagy pedig a vásárlási döntések előkészítésére, tájékozódásra használja a csatornát.

A YouTube a második legnagyobb keresőmotor

 

A Google után házon belül a második helyen áll a keresőmotorok listáján. A YouTube robotjai ugyanúgy pásztázzák a videók címeit, leírásait. Sőt, az algoritmus a videón látható tárgyakból és a kimondott szavakból is felismeri, hogy miről szól a videónk. Többek közt ezáltal dönti el, hogy a nézőnek releváns lehet-e az adott tartalom vagy sem.

A YouTube legnagyobb előnye a Facebook és egyéb közösségi oldalakkal szemben, hogy a tartalom tartósan eltárolódik. Emiatt akár évekkel később is folyamatosan generálja a forgalmat. Ezzel szemben a Facebook-on felbukkanó videó csak egy pillanatkép. 1 héttel később már nem, vagy nehezen fogjuk tudni azt újra megtalálni.

Én és a YouTube

 

Az én csatornám 2009 óta él, bár aktívan csak 2017 tavaszán kezdtem videókat feltölteni. Visszagondolva nagyon nehéz volt az eleje, én is ugyanazokkal a kételyekkel küzdöttem, mint sokan mások. Mit fognak hozzá szólni mások? Mi van ha senkit nem érdekelnek a videóim? Mi lesz ha valakinek nem tetszik ahogy beszélek, ahogy kinézek?

Szerencsére ezeket a kezdeti gátlásokat gyorsan leküzdöttem, és változó intenzitással, de folyamatosan töltöttem fel videókat. Ma – 3,5 évvel később – 500 videó és félmillió megtekintés után nagy biztonsággal mondhatom, hogy az életem egyik legjobb döntése volt, belekezdeni a videózásba. 

Ez a fajta tevékenység egyrészt fejleszti a magabiztosságot és a kommunikációs készségét, másrészt pedig kiváló kapcsolatépítési lehetőség is. Ma már mondhatom, hogy az üzleti lehetőségek, amik megtalálnak, közvetve- vagy közvetlenül de nagy százalékban a Youtube csatornámnak köszönhetőek. A legfurcsább érzés az volt, amikor az indulás után kb. fél évvel először felismert valaki a metrón. 🙂

YouTube-on töltött idő

 

A könnyű kereshetőség és tartós tár funkción túl a YouTube másik óriási előnye a blogokkal szemben a platformon töltött időben mutatkozik meg. Ha a weboldalunkon / blog oldalunkon az emberek átlagosan 2 percnél több időt töltenek el, akkor megveregethetjük a saját vállunkat. Ez azt jelenti, hogy nagyon minőségi tartalmat publikáltunk az oldalon, és oda ragasztottuk a látogatót. 

YouTube csatorna cégeknek

Ezzel szemben a YouTube videók átlagos megtekintési ideje 3-4 perc között mozog. Az én csatornámon az átlagos megtekintési idő 365 napra nézve 5:36, az elmúlt 90 napra pedig 6:24.  A növekedés oka az volt, hogy az elmúlt időben jóval több hosszú formátumú interjút publikáltam. Ezeknek az átlagos megtekintési ideje akár 10 perc felett is lehet, ez pedig javítja az átlagot.

YouTube = kék óceán

 

A YouTube egy óriási lehetőség a magyar vállalkozások számára. Kevesen mernek belekezdeni, jellemzően azért, mert tartanak tőle, hogy mit fognak gondolni az üzleti partnereik. Vagy esetleg azért, mert nincs meg a szükséges stratégia hozzá, esetleg időhiány, vagy a szükséges eszközök hiánya okozza ezt.

Akiknek pedig van YouTube csatornája, azok közül is kevesen csinálják tudatosan. Nincsenek optimalizálva a videók, nincs rendszeresség, vagy a legnagyobb hiba, hogy a videók a cégről szólnak, ahelyett hogy értéket adnának a fogyasztónak. Alapvetően senkit nem érdekel az a tény, hogy melyik évben alakult a cég, és hogy hány alkalmazottja van jelenleg. A nézőket az érdekli, hogy mit tudnak tanulni ebből a videóból, milyen gondolatot vihetnek el a videó megnézése által 

A legjobb videók azok, amik egy konkrét problémára adnak megoldást, egy konkrét kérdésre adnak választ.

Tartalom többszörözés

 

További nagy előnye a hosszú formátumú YouTube videóknak, hogy nagyon könnyen tudunk a tartalom többszörözés varázslatos eszközével élni. Ez azt jelenti, hogy egy videóból további 5-10 videó-mutációt tudunk elkészíteni.

YouTUbe csatorna előnyei

Feldarabolhatjuk kisebb tematikus részekre, csinálhatunk négyzetes, 1 perces videókat Instagramra. Vagy még rövidebb 15-20 mp-es spotokat akár videós hirdetésekhez, akár pedig Insta storyba, TikTokra, Snapchatre

Miért nehéz elindulni?

 

A fentiek miatt nehéz elindulni, nehéz olyan videókat csinálni, amit a nézők is szeretnek, valamint a YouTube algoritmusa is hasznosnak talál. A YouTube egy maraton és nem egy sprint. Legalább 6-12 hónap befektetés, és rendszeres videó feltöltés kell ahhoz, hogy beinduljon a “lavina-effektus” és magától kezdjen el növekedni a csatorna látogatottsága. Nincs szükségünk milliós követő táborra, néhány ezer lojális feliratkozó már bőven elég lehet ahhoz, hogy folyamatosan üzleti lehetőségekhez jutasson minket. 

Ha Te is kacérkodsz egy ideje a gondolattal hogy bele kéne csapni, de eddig nem mertél, akkor segítünk!

  • csak tanácsadás: Ha szívesen bíbelődsz a videókkal, de jól jönne egy külső szem, iránymutatás, akkor konzultációval / mentorálással tudunk segíteni!
  • tanácsadás + stratégia + utómunka: Ha fel tudod venni a videókat, de nem akarsz az utómunkával foglalkozni, akkor azt bízd ránk! Segítünk a stratégia meghatározásában (mi legyen a téma, hogy épüljön fel a videó), és a felvétel után Te hátradőlhetsz,  mi minden szükséges utómunkát a vágástól a hang és szín korrekción át a kész videó YouTube-ra feltöltéséig és optimalizálásáig mindent megcsinálunk.
  • teljes csomag: Bízd ránk a teljes folyamatot A-Z-ig. az előző ponton túl segítünk a felvételben is, hogy a kép- és hangminőségben se kelljen kompromisszumot kötni. Havi 1 találkozóval egész hónapra elegendő videót le tudunk forgatni, és a háttérben minden utómunkát elvégzünk!

 

Ha kedvet kaptál, akkor keress minket bizalommal! 

 

AJÁNLATKÉRÉS YOUTUBE CSATORNA MENEDZSMENTRE

 

források:

Legfrissebb bejegyzések

Személyes Márka

SZEMÉLYES-MÁRKA-ÉPÍTÉS

A személyes márkaépítés hatékony módszerei manapság, valamint a befektetett munkádért cserébe várható elképesztő jutalom

felmondás minta

MIELŐTT FELMONDANÁL

Alkalmazott vagy vállalkozó? Szögezzük le, nem mindenkinek való a vállalkozói életforma, van, akinek az alkalmazotti forma az ideális

#HELLO HÉTFŐ

Minden hétfőn kapsz tőlem egy inspiráló levelet amiben összegyűjtöm neked a célkitűzéssel, vállalkozásindítással és utazással kapcsolatos leghasznosabb tippeket

#HELLO HÉTFŐ

Minden hétfőn kapsz tőlem egy inspiráló levelet amiben összegyűjtöm neked a célkitűzéssel, vállalkozásindítással és utazással kapcsolatos leghasznosabb tippeket